نگین رویدر

نگین رویدر

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوکُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ .........هر کسی طعم مرگ را می چشد و شما را به خیر و شر می آزماییم و همه به نزد ما باز می گردید
نگین رویدر

نگین رویدر

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوکُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ .........هر کسی طعم مرگ را می چشد و شما را به خیر و شر می آزماییم و همه به نزد ما باز می گردید

ویژگی اهل بهشت

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی رسول الله و علی آله و اصحابه الی یوم ‏الدین و اما بعد ‏:‏

اهل بهشت به بهترین و زیباترین شکل و صورت یعنی: شکل و صورت پدر خود حضرت آدم علیه السلام وارد بهشت می‌شوند. پس هیچ شکل و صورتی کامل تر و زیباتر از صورتی که خداوند آدم ابوالبشر را بر آن آفریده است وجود ندارد. خداوند آدم را با دست های خود آفریده، آفرینش وی را به اتمام رسانده و به زیباترین صورت او را در آورده است. لذا هر کس که وارد بهشت شود، به صورت آدم و ساختار جسمی او خواهد بود. خداوند آدم را بسیار قد بلند، مانند: درخت خرما بلند آفریده است که طول او شصت ذراع بوده است.   

در صحیح مسلم از حضرت ابوهریره رضی الله عنه روایت شده‌ که‌ رسول‎الله صلی الله علیه وسلم فرمودند: «خداوند آدم را به صورت خود آفریده است. بلندی قدش شصت ذراع است. لذا هر کس که داخل بهشت شود بر همان صورت آدم داخل می‌شود. طولش شصت ذراع است. بعد از آفریدن آدم ارتفاع قامت انسانها همواره رو به کاستی بوده است». صحیح مسلم، کتاب: الجنة ، باب یدخل الجنة اقوام افئدتهم مثل افئدة الطیر: 2841 .

آری، همانطور که صورت ظاهری انسانها یکی است. آفرینش و درون آنها نیز یکی است. در صحیح مسلم از ابی هریره روایت شده‌ که‌ رسول‎الله صلی الله علیه وسلم فرمود: «اهل بهشت همه دارای یک خوی و خصلت خواهند بود. به شکل پدرشان آدم که شصت ذراع طول قامتش بود در خواهند آمد».

و از جمله‌ زیبائی صورت و چهره های اهل بهشت این است که مانند نوجوان بدون ریش خواهند بود. چنان به‌ نظر می‌رسند که سرمه کشیده اند، و همه‌ی آنها 33 ساله وارد بهشت می‌شوند.

در مسند احمد و سنن ترمذی از معاذ بن جبل روایت شده‌ که‌ پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود:

«یدخل اهل الجنه جرداً مرداً کانهم مکحلون ابناء ثلاث و تلاثین».

(اهل بهشت در حالی وارد بهشت می‌شوند که‌ مجرد و بدون ریش هستند. چنان زیبا خواهند بود، که گوئی سرمه به چشم کشیده اند و 33 سال عمر دارند). صحیح مسلم: (7928).

و اهل بهشت بنا به‌ روایتی که بخاری از ابی هریره نقل کرده، آب دهن و آب بینی را نمی اندازند و نیازی به‌ قضاء حاجت ندارند.
و اهل بهشت نمی خوابند، در حدیث آمده است: «النوم اخو الموت و لاینام اهل الجنة» خواب مانند مرگ است و اهل بهشت نمی خوابند. صحیح الجامع :(1087).

وصلی الله وسلم علی نبینا محمد وعلی آله وصحبه أجمعین.‏

وآخر دعوانا أن الحمدلله رب العالیمن.‏

دکتر عمر سلیمان اشقر

منبع: کتاب "بهشت و دوزخ"؛ دکتر عمر سلیمان اشقر.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهتاب چهارشنبه 6 شهریور 1392 ساعت 02:22

قشنگ بود و اموزنده مرسی

درسهایی از زندگی سه‌شنبه 5 شهریور 1392 ساعت 22:02

مطالبتونو خوندم بسیار اموزنده و زیبا بود موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.